Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus+ και eTwinning

Προγράμματα eTwinning 2023 - 2024

The Ring of Fire

Art Friends: Drawing Together

Προγράμματα eTwinning 2022 - 2023: 

1) Welcome Spring

Συνεργατικό Βιβλίο : We make our own spring stories. We are composing our own book about Spring, with StoryJumper as a tool.

https://www.storyjumper.com/book/read/156284271/6464e4d83db59

 

 

 

 

 

Erasmus+ Προγράμματα

  • Erasmus+ KA229  «Me and my family (Εγώ και η οικογένεια μου)».

Το Νηπιαγωγείο μας έχει εγκριθεί για συμμετοχή στη Βασική Δράση 2 του Προγράμματος Erasmus+: «Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ σχολείων», με κωδικό αριθμό: 2018-1-LV01-KA229-047020_3, ως εταίρος.  Τίτλος του έργου μας είναι «Me and my family (Εγώ και η οικογένεια μου)».  Το πρόγραμμα θα διαρκέσει 2,5 χρόνια από το Δεκέμβριο του 2018 – τον Ιούνιο του 2021, ανάμεσα σε 4 συνολικά συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία από τις χώρες: Λετονία, Κύπρος, Εσθονία, Τουρκία.  

Από την υλοποίηση του έργου αναμένονται τα ακόλουθα αποτελέσματα:
- πέντε κοινές δραστηριότητες κατάρτισης προσωπικού μικρής διάρκειας ·
- τέσσερα εργαστήρια που θα πραγματοποιηθούν για την κατάρτιση των συμμετεχόντων και των τοπικών εκπαιδευτικών (μουσική και δράμα, τέχνες, χειροτεχνία, αθλητισμός). ·
- κινητή έκθεση παιδικών σχεδίων / ζωγραφικών έργων "Εγώ και η οικογένειά μου".
- εικονικές γκαλερί των φωτογραφιών των παιδιών με τη βοήθεια μελών της οικογένειας "Me and My Country".
- συλλογή βίντεο καλωσορίσματος "Πες γεια".
- το ηλεκτρονικό βιβλίο "Εγώ και η οικογένειά μου", που θα περιλαμβάνει τουλάχιστον δώδεκα περιγραφές εκδηλώσεων ή δραστηριοτήτων που υλοποιούνται από τους εταίρους για τα παιδιά και τις οικογένειές τους.
- ανάπτυξη σχεδίου eTwinning με το ίδιο θέμα,
- έγκριση των πόρων διδασκαλίας στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πρακτικής ·
- δραστηριότητες ή εκδηλώσεις που αφορούν παιδιά και τις οικογένειές τους (τουλάχιστον τρεις εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν από κάθε εταίρο). ·
- Δημιουργία του blog του έργου και ενός προφίλ σε μερικά από τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης.
- τοπικά σεμινάρια διάδοσης αποτελεσμάτων για εκπαιδευτικούς και γονείς (50 ή περισσότεροι συμμετέχοντες σε κάθε χώρα). ·
- μια τελική διάσκεψη με συμμετοχή των συμμετεχόντων στο έργο και 50 ή περισσότερους τοπικούς συμμετέχοντες.

Οι διακρατικές δραστηριότητες

Θα συμβάλουν στην επαγγελματική ανάπτυξη των προσχολικών εκπαιδευτικών. Μετά από κάθε εκπαιδευτική δραστηριότητα θα πραγματοποιηθούν πολλαπλές εκδηλώσεις στα νηπιαγωγεία. Τόσο η διεθνική εκπαιδευτική δραστηριότητα όσο και το τοπικό σεμινάριο και το εργαστήριο θα ενισχύσουν τις ικανότητες των εκπαιδευτικών και την αυτογνωσία όταν αντιμετωπίζουν διαφορετικές καταστάσεις που σχετίζονται με τη συνεργασία με γονείς διαφορετικού κοινωνικού, πολιτιστικού ή εθνοτικού περιβάλλοντος. Οι εκπαιδευτικοί θα διευρύνουν το εύρος των πρακτικών εργαλείων τους για την οργάνωση διαφορετικών δραστηριοτήτων που αφορούν γονείς, όπως παιχνίδια, ιδέες για τη διοργάνωση εργαστηρίων μεταξύ γενεών, αθλητικές εκδηλώσεις, εορτασμούς. Σε γενικές γραμμές, οι εκπαιδευτικοί και τα ιδρύματα θα επωφεληθούν από τις δραστηριότητες, αλλά ο περαιτέρω αντίκτυπος θα εξαπλωθεί στις τοπικές κοινότητες που συμβάλλουν στην κοινωνική ένταξη των οικογενειών που αντιμετωπίζουν πιο δύσκολες καταστάσεις.  Οι τοπικές δραστηριότητες θα επικεντρωθούν άμεσα στην κοινωνική ένταξη των οικογενειών. Το εκπαιδευτικό προσωπικό των ιδρυμάτων θα σχεδιάσει διαφορετικά είδη δραστηριοτήτων όπου θα συμμετέχουν όλες οι οικογένειες ορισμένων προσχολικών ομάδων.

Ακολουθεί το link με τη δημοσίευση του προγράμματος στο Paideia News:

https://paideia-news.com/dimosia-prodimotiki/2021/06/05/meand-my-family-%E2%80%93-ego-kai-i-oikogeneia-moy/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter

 

  • Erasmus+ ΚΑ101

Το Νηπιαγωγείο μας έχει εγκριθεί για συμμετοχή στη Βασική Δράση 1 του Προγράμματος Erasmus+ «Σχολική εκπαίδευση.  Κινητικότητα εκπαιδευτικών» με κωδικό: 2018-1-CY01-KA101-046714.  Τίτλος του έργου είναι μας είναι «ADHD and Attention disorders: how to deal with themTheoretical and practical experiences”.  Το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί κατά τη σχολική χρονιά 2018-2019.   Το πρόγραμμα περιλαμβάνει παρακολούθηση σεμιναρίου στη Βαρκελώνη «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ».

Το μάθημα αυτό απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και προσωπικό σχολείου από την προσχολική ηλικία μέχρι την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια, επαγγελματική εκπαίδευση ενηλίκων και ειδικών αναγκών, το προσωπικό μη κυβερνητικών οργανώσεων, τους κυβερνητικούς και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και το προσωπικό της εταιρείας καθώς και τους φοιτητές και όλους όσοι είναι ενδιαφέρονται για την ένταξη και την ένταξη και τη χρήση δημιουργικών, καλλιτεχνικών και μεθόδων παιχνιδιού στην εκπαίδευση ειδικών αναγκών.

Στόχοι
· Κατανόηση του θεωρητικού πλαισίου της εκπαίδευσης ειδικών αναγκών.
· Κατανόηση του τρόπου με τον οποίο η κοινωνική, καλλιτεχνική και παιγνιώδη δραστηριότητα μπορεί να ενισχύσει την ανάπτυξη παραγόντων υποστήριξης.
· Προσδιορισμός και κατανόηση των κινδύνων, των παραγόντων και των εμποδίων για την ένταξη.
· Ανάπτυξη επικοινωνίας, συνεργασίας, παρουσίασης, επίλυσης προβλημάτων, διαπραγμάτευσης, δεξιοτήτων κριτικής και δημιουργικής σκέψης.
· Εκμάθηση μαθησιακών προσεγγίσεων στο πλαίσιο της εκπαίδευσης ειδικών αναγκών, όπως η εκμάθηση βασισμένη σε εργασίες και η μάθηση βασισμένη στο πρόβλημα μέσα σε ένα φανταστικό πλαίσιο της διαδικασίας του δράματος.
· Ενίσχυση της κατανόησης των πιθανών προσομοιώσεων και του ρόλου που διαδραματίζουν για την ένταξη, την ένταξη και τη μάθηση στην εκπαίδευση ειδικών αναγκών.
· Παροχή και άσκηση δημιουργικών ιδεών και πρακτικών πόρων για την επιτυχή εφαρμογή δημιουργικών μεθόδων στην εκπαίδευση ειδικών αναγκών σε διαφορετικά περιβάλλοντα
· Βελτίωση της αγγλικής γλώσσας (επίσημη γλώσσα του μαθήματος).
· Προώθηση της διαπολιτισμικής συνείδησης.
· Να μοιραστούμε τις εμπειρίες εκπαίδευσης ειδικών αναγκών από διαφορετικούς οργανισμούς, προκειμένου να βοηθήσουμε καθέναν από εμάς να είμαστε πιο αποτελεσματικοί στην εργασία μας.
· Ανάπτυξη της ηλεκτρονικής πλατφόρμας συνεργασίας για την προετοιμασία, τη διάδοση και τη δικτύωση για την ανάπτυξη μελλοντικών εταιρικών σχέσεων και έργων.
· Ενίσχυση της ευρωπαϊκής συνεργασίας μεταξύ των ατόμων που εμπλέκονται στην εκπαίδευση ειδικών αναγκών και άσκηση δημιουργικών μεθόδων σε διαφορετικά πλαίσια.
· Παροχή γνώσεων σε διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα

Από την υλοποίηση του έργου αναμένονται τα ακόλουθα αποτελέσματα:
Μετά το μάθημα οι συμμετέχοντες θα κληθούν να μοιραστούν αυτό που έχουν μάθει με το υπόλοιπο προσωπικό στο σχολείο τους. Δεδομένου ότι όλοι θα συμμετάσχουν στην πλατφόρμα εικονικής συνεργασίας, θα μπορέσουν να συζητήσουν περαιτέρω και να εμβαθύνουν την κατανόηση των θεμάτων αυτού του μαθήματος και συνεπώς να συνεχίσουν να μαθαίνουν. Επιπλέον, θα ενθαρρυνθούν να μοιραστούν υλικό που δείχνει πώς χρησιμοποιούν αυτό που έχουν μάθει στην καθημερινή τους εργασία όσον αφορά τις ιδέες, τις φωτογραφίες, τα βίντεο, τα μαθήματα, τις φόρμες αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης κ.λπ. δημιουργώντας έναν ανοικτό εκπαιδευτικό πόρο διαθέσιμο όλοι οι άλλοι από την ομάδα. Χάρη στην πλατφόρμα εικονικής συνεργασίας, όλα θα είναι δικτυωμένα και θα παρέχουν περισσότερες ευκαιρίες για την ανάπτυξη μελλοντικών εταιρικών σχέσεων και έργων. Περαιτέρω βιβλία και άρθρα για την εμβάθυνση του θέματος και επαφές με άλλους επαγγελματίες σε όλη την Ευρώπη και στον κόσμο θα προταθούν από τον εκπαιδευτή. Οι μέθοδοι που μοιράζονται και διερευνούνται και η βιβλιογραφία που δίνεται θα επιτρέψει στους συμμετέχοντες να ολοκληρώσουν και να βελτιώσουν την εκπαιδευτική τους πορεία.

 

Etwinning Προγράμματα

  • Etwinning Project "Me and my family"

Σχετικά με το έργο

Η σύγχρονη παιδική ηλικία αντιμετωπίζει ουσιαστικές αλλαγές ανάλογα με τις ανάγκες της πολυπολιτισμικής κοινωνίας και των διαφορετικών κοινωνικών ομάδων. Η ανάπτυξη καινοτόμων διδακτικών πόρων, η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και η εμπλοκή των γονέων είναι από τις πιο σημαντικές προϋποθέσεις προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα της πρώιμης παιδικής εκπαίδευσης και φροντίδας. Η στρατηγική συνεργασία «Me and My Family-Εγώ και η οικογένειά μου» στοχεύει στην προώθηση της κοινωνικής ένταξης των οικογενειών και στην αύξηση της συμμετοχής των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενσωματώνοντας δείγματα βέλτιστων πρακτικών για συνεργασία με οικογένειες στα προσχολικά προγράμματα. Τα νηπιαγωγεία από τέσσερις χώρες έχουν ενωθεί για να αναπτύξουν συνεργατικούς πόρους διδασκαλίας, να πραγματοποιήσουν δραστηριότητες υποστήριξης για εκπαιδευτικούς που εφαρμόζουν προσχολικά προγράμματα σπουδών και να αποκτήσουν νέες μεθόδους συνεργασίας με τις οικογένειες.

Στόχοι

Οι στόχοι του συνεργατικού αυτού προγράμματος είναι οι εξής:
- Ανακάλυψη καλύτερων τρόπων επικοινωνίας με τους γονείς όλων των μαθητών.
-Να μάθουν νέους τρόπους συλλογικής εκπαίδευσης και να προσφέρουν το καλύτερο δυνατό σε όλους τους μαθητές.
- ανάπτυξη ενός συνόλου e-book "Εγώ και η οικογένειά μου" που περιέχει περιγραφές εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων
- ενθάρρυνση της γονικής συμμετοχής και των κινήτρων πραγματοποιώντας εκδηλώσεις ή δραστηριότητες όπου εμπλέκονται παιδιά και οι οικογένειές τους.
- προώθηση της επαγγελματικής ανάπτυξης και ανταλλαγής εμπειριών εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας ·
- δοκιμή στην εκπαιδευτική πρακτική των νεοαποκτηθέντων μεθόδων και τεχνικών ·
- προώθηση της διάδοσης των βέλτιστων πρακτικών μεταξύ των δασκάλων της πρώιμης παιδικής ηλικίας.
- Συμμετοχή στη σχολική ζωή, παιδιά και οικογένειες με λιγότερες ευκαιρίες (πολιτιστικές διαφορές, κοινωνικοοικονομικά εμπόδια, προβλήματα υγείας) ·
- κοινή χρήση υλικού που θα είναι χρήσιμο για την καθημερινή μας εργασία, δημιουργώντας έναν ανοιχτό εκπαιδευτικό πόρο διαθέσιμο σε όλους τους συνεργάτες.

Διαδικασία του έργου

Το έργο θα διαρκέσει από τον Δεκέμβριο του 2019 έως τον Δεκέμβριο του 2020.
Πέντε μικρές βραχυπρόθεσμες δραστηριότητες κατάρτισης προσωπικού θα διεξαχθούν μία σε κάθε συμμετέχουσα χώρα.
Πραγματοποιήθηκαν τέσσερα εργαστήρια για την κατάρτιση συμμετεχόντων και τοπικών δασκάλων (μουσική και δράμα, τέχνες, χειροτεχνίες, αθλητισμός).
Οι συμμετέχοντες κάθε χώρας θα πραγματοποιήσουν:
- κινητή έκθεση παιδικών σχεδίων / ζωγραφικών έργων "Εγώ και η οικογένειά μου".
- εικονικές γκαλερί των φωτογραφιών που έγιναν από παιδιά με τη βοήθεια μελών της οικογένειας "Me and My Country" ° ·
- συλλογή χαιρετισμών βίντεο "Πείτε Γεια".
- Ηλεκτρονικό βιβλίο "Εγώ και η οικογένειά μου" που περιλαμβάνει τουλάχιστον δώδεκα περιγραφές γεγονότων ή δραστηριοτήτων που υλοποιούνται από συνεργάτες για παιδιά και τις οικογένειές τους ·
- έγκριση εκπαιδευτικών πόρων στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πρακτικής ·
- δραστηριότητες ή εκδηλώσεις που περιλαμβάνουν παιδιά και τις οικογένειές τους (τουλάχιστον τρεις εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται από κάθε συνεργάτη) ·
- δημιουργία ιστολογίου έργου και προφίλ σε ορισμένα κοινωνικά μέσα.

Αναμενόμενα αποτελέσματα

Οι διακρατικές δραστηριότητες θα συμβάλουν στην επαγγελματική ανάπτυξη των προσχολικών εκπαιδευτικών. Μετά από κάθε εκπαιδευτική δραστηριότητα θα πραγματοποιηθούν πολλαπλασιαστικές εκδηλώσεις σε ιδρύματα. Τόσο η διακρατική εκπαιδευτική δραστηριότητα όσο και το τοπικό σεμινάριο και εργαστήριο θα προωθήσουν τις ικανότητες των εκπαιδευτικών και την αυτογνωσία όταν αντιμετωπίζουν διαφορετικές καταστάσεις που σχετίζονται με τη συνεργασία με γονείς διαφορετικών κοινωνικών, πολιτιστικών ή εθνικών καταστάσεων. Οι εκπαιδευτικοί θα διευρύνουν το εύρος των πρακτικών εργαλείων τους για τη διοργάνωση διαφορετικών δραστηριοτήτων που περιλαμβάνουν γονείς, όπως παιχνίδια, ιδέες για τη διοργάνωση εργαστηρίων μεταξύ γονέων, αθλητικών εκδηλώσεων, εορτασμών. Οι εκπαιδευτικοί θα αποκτήσουν εκπαιδευτικές πρακτικές για τη δημιουργία ομάδων και τη δημιουργία φιλικής ατμόσφαιρας. Γενικά, οι εκπαιδευτικοί και τα ιδρύματα θα επωφεληθούν από τις δραστηριότητες, αλλά ο περαιτέρω αντίκτυπος θα εξαπλωθεί στις τοπικές κοινότητες συμβάλλοντας στην κοινωνική ένταξη των οικογενειών που αντιμετωπίζουν πιο δύσκολες καταστάσεις.

Ακολουθεί το Link με το Twinspace του προγράμματος: https://twinspace.etwinning.net/105602/home

Ακολουθεί το link με τη δημοσίευση του προγράμματος στο Paideia News:

https://paideia-news.com/dimosia-prodimotiki/2021/06/05/meand-my-family-%E2%80%93-ego-kai-i-oikogeneia-moy/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter

 

  • Etwinning Project "Pirate Sammy's adventures in STEM's world"

Ο ήρωας μας ο Σάμυ είναι πειρατής και ανακαλύπτει έναν χάρτη που θα τον οδηγήσει στο νησί που είναι ο κρυμμένος θησαυρός του παππού του Τζακ Σπάροου. Για να ξεκινήσει όμως το ταξίδι του χρειάζεται ένα γενναίο και τολμηρό πλήρωμα. Νηπιαγωγεία απο Κύπρο και Ελλάδα συνεργάζονται  για να φέρουν σε πέρας τις αποστολές που θα τους ζητήσει και μέσα από τις οποίες θα έρθουν σε επαφή με έννοιες Φυσικών επιστημών ( βυθίζομαι-επιπλέω, μαγνητισμός, φως-φακοί, βάρος).
Το αποτέλεσμα κάθε αποστολής θα είναι μια συνεργατική δραστηριότητα STEM.

 

Στόχοι:

Να γνωρίσουν για την ζωή των πειρατών και τις συνήθειές τους.
Να διακρίνουν τα αντικείμενα από τα υλικά κατασκευής τους και να εκφράζουν τις ιδέες τους για απλά φυσικά φαινόμενα(πλεύση-βύθιση, μαγνητισμός, βαρύτητα).
Να υιοθετούν ή να διατυπώνουν σχετικά ερωτήματα προς διερεύνηση (να κάνουν προβλέψεις, δοκιμή, καταγραφή αποτελεσμάτων)
Να μάθουν να σχεδιάζουν, να λύνουν προβλήματα, να εργάζονται σε ομάδες, να αναπτύξουν κριτική σκέψη και δεξιότητες αλγοριθμικής σκέψης.
Να εξοικειωθούν με τον προγραμματισμό ρομπότ.
Να επικοινωνούν, να αλληλεπιδρούν, να συνεργάζονται μέσω ΤΠΕ για την παραγωγή ενός κοινού έργου.
Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους, τη φαντασία τους, την ικανότητά τους να επικοινωνούν.

 

Αναμενόμενα Αποτελέσματα:

Οι εκπαιδευτικοί:
Θα αποκτήσουν συνεργατικές δεξιότητες.
Θα διευρύνουν τις γνώσεις τους στα πλαίσια του Stem.
Θα εισάγουν καινοτόμες δράσεις στα σχολεία τους.
Θα οργανώσουν σεμινάρια εκπαίδευσης των υπολοίπων εκπαιδευτικών και ενημέρωσης των γονέων για τις δράσεις τους.

Οι μαθητές:
Θα γνωρίσουν παιδιά από άλλα σχολεία.
Θα αποκτήσουν δεξιότητες συνεργασίας.
Θα μάθουν να εργάζονται ομαδικά και να χρησιμοποιούν καινοτόμα εργαλεία μάθησης αποκτώντας γνώσεις.
Θα εξοικειωθούν με την επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά.

 

Ακολουθεί το Link με το Twinspace του προγράμματος: https://twinspace.etwinning.net/100565/home

Ακολουθεί το Link με τη δημοσίευση του προγράμματος στο Paideia News :

https://paideia-news.com/dimosia-prodimotiki/2021/05/17/pirate-sammys-adventures-in-stems-world/

  • Etwinning Project "Junior STEM kitchen lab

Σας ενημερώνουμε ότι το νηπιαγωγείο μας, συμμετέχει τη φετινή σχολική χρονιά 2019-2020, στο Etwinning Project “Junior stem kitchen lab”.

Μέσα από αυτό το έργο θα κάνουμε δραστηριότητες STEM με τα παιδιά και θα προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε τον πιο ενδιαφέρον και διασκεδαστικό τρόπο να προσελκύσουμε τους μικρούς μαθητές στην επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά μέσα από ένα μαγειρικό και επιστημονικό διαγωνισμό!

Οι μαθητές θα γνωρίσουν καθημερινά μαγειρικά σκεύη και συστατικά και τις ιδιότητές τους, θα υιοθετήσουν τη μέθοδο STEM μέσω του σχεδιασμού, της συμμετοχής, της αμφισβήτησης, της παρατήρησης και της δοκιμής των ιδεών τους, θα μάθουν να προγραμματίζουν μικρά εκπαιδευτικά ρομπότ.

Οι διαγωνιζόμενοι θα είναι οι μαθητές όλων των συνεργαζόμενων σχολείων , οι οποίοι στις αίθουσες διδασκαλίας τους θα πειραματίζονται με το δικό τους υλικό, θα μαγειρεύουν, θα συλλέγουν συνταγές και όλα αυτά στα πεδία του STEM, την Επιστήμη, την Τεχνολογία, τη Μηχανική και τα Μαθηματικά.

Ακολουθεί το Link με το Twinspace του προγράμματος: https://twinspace.etwinning.net/91341/home

Ακολουθεί το Link με τη δημοσίευση του προγράμματος στο Paideia News :

https://paideia-news.com/dimosia-prodimotiki/2020/06/01/junior-stem-kitchen-lab%E2%80%93aksiopoiisi-oikeioy-periballontos-paidion-gia-dimioyrgia-drastiriotiton-stem/

  • Etwinning Project "Εγώ κι εσύ μαζί είμαστε μοναδικοί"

Το έργο μας έχει ως απώτερο στόχο την ανάπτυξη ενός οράματος και μιας μακροπρόθεσμης σχολικής πολιτικής για την σχολική ένταξη όλων των παιδιών με τη χρήση δημιουργικών μεθόδων μάθησης. Επιθυμούμε να προσφέρουμε στα παιδιά μας, που ζουν σε μια μικρή κοινότητα, τις ίδιες ευκαιρίες και την ίδια ποιοτική εκπαίδευση που έχουν άλλα σχολεία σε όλη την Ευρώπη. Θέλουμε να μοιραστούμε την εμπειρία μας με τους άλλους και να μάθουμε από τους άλλους. Να ανακαλύψουμε τους καλύτερους τρόπους επικοινωνίας με τους γονείς όλων των παιδιών. Να μάθουμε νέους τρόπους συνεταιριστικής εκπαίδευσης και να προσφέρουμε ό, τι καλύτερο μπορούμε σε όλους τους μαθητές. 

Ετοιμάσαμε διαθεματικές δραστηριότητες, μέσα από τις δημιουργικές τέχνες, μουσική, εικαστικά, κίνηση, θέατρο, οι οποίες ανταποκρίνονται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού.  Τα παιδιά ανέπτυξαν βασικές ικανότητες και δεξιότητες όπως επίλυση προβλήματος, κριτική και δημιουργική σκέψη. Η μεθοδολογία βασίστηκε στο πλαίσιο της συνεργατικής μάθησης. Γνωριμία, παρουσίαση σχολείων, δημιουργία συνεργατικού ψηφιακού βιβλίου, ανταλλαγή ιδεών, αξιολόγηση της δράσης, αποτελούν μερικές από τις συνεργατικές δράσεις στις οποίες συμμετείχαν όλοι οι μαθητές των συνεργαζόμενων Σχολείων.

Ακολουθεί το Link με το Twinspace του προγράμματος:  https://twinspace.etwinning.net/79616/home

Ακολουθεί το Link με τη δημοσίευση του προγράμματος στο Paideia News :

https://paideia-news.com/ego-ki-esy-mazi-eimaste-monadikoi35517

 

  •  Etwinning Project :"A happy stem experience with bee-bot"

Η ρομποτική είναι μια διασκεδαστική και ενδιαφέρουσα δραστηριότητα που καλεί τον μαθητή να εμπλακεί στη δράση.

Ένας νέος επισκέπτης, η μέλισσα Bee-Bot ήρθε στο σχολείο μας, να μας αναστατώσει ευχάριστα. Έτσι είχαμε την ιδέα   για μια:

"A happy stem experience with bee-bot"

και έχουμε ετοιμάσει διαθεματικές δραστηριότητες  που θα βοηθήσουν τους μαθητές μας να προσεγγίσουν τη μέθοδο και τις δραστηριότητες STEM.

Το Bee-Bot ως ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό μέσο βοηθάει να εξοικειωθούν τα παιδιά με παιχνιώδη τρόπο με την Επιστήμη και την Τεχνολογία και ταυτόχρονα να αναπτύξουν βασικές ικανότητες και δεξιότητες όπως αλγοριθμική σκέψη, επίλυση προβλήματος, κριτική και δημιουργική σκέψη 

Το Bee-Bot και τα παιδιά θα εμπλακούν καθημερινά σε περιπέτειες.

Περισσότερες λεπτομέρειες για το έργο στη διεύθυνση https://twinspace.etwinning.net/59688/home.
Το έργο κοινοποιήθηκε επίσης στους διαδικτυακούς τόπους των σχολείων προκειμένου να υπάρχει πρόσβαση στους γονείς και άλλους εκπαιδευτικούς των μαθητών.  Διαθέσιμο στα:

<>·http://dim-p-fokaias.att.sch.gr/index.php/draseis/ekpaideftikes/91-a-happy-stem-experience-with-beebot 

https://tasterakiatisprotis.blogspot.com/p/bee-bot.html

http://blogs.sch.gr/2nippera/etwinning/a-happy-stem-experience-with-bee-bot/

Το έργο παρουσιάστηκε από τους εκπαιδευτικούς στους γονείς των μαθητών και στους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Ταυτόχρονα παρουσιάστηκε στο εργαστήριο  της Σχολικής Σύμβουλου της 55ης Περιφέρειας Προσχολικής Εκπαίδευσης Αττικής με στόχο την ενημέρωση και την παρακίνηση των εκπαιδευτικών για την εφαρμογή σχετικών προγραμμάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η παρουσίαση είναι διαθέσιμη στο https://www.slideshare.net/MariaTsapara/a-happy-stem-experience-etwinning-project.
 

Ακολουθεί το Link με τη δημοσίευση του προγράμματος στο Paideia News:

https://paideia-news.com/mia-xaroymeni-empeiria-stem-me-ti-bee-bot31334

 

  • SEA OF PEACE - eTWINING PROJECT

Στόχοι τού προγράμματος ειναι τα παιδιά να κατανοήσουν ότι η ειρήνη είναι μια απο τις σημαντικότερες αρετές και αφορά στην ανάπτυξη των φιλικών σχέσεων, συνεργασίας, αποδοχής και  συναδέλφωσης μεταξύ των λαών. Στόχος είναι τα παιδιά να κατανοήσουν μέσα απο διαθεματικές δραστηριότητες τις αρετές της ισότητας, της ετερότητας και της συνεργασίας αλλά και να αναγνωρίσουν τις καταστροφικές συνέπειες του ποκέμου. 

  • Project: «Παιδί, Οικογένεια, Δικαιώματα, Υποχρεώσεις».

Μέσα από το Project αυτί στόχος είναι τα παιδιά να γνωρίσουν τα δικαιώματα τους αλλά και τις υποχρεώσεις τους μέσα από το θέατρο, τα παραμύθια τις ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες αλλά και την τεχνολογία

 Το σχολείο ως μικρογραφία της κοινωνίας  αποτελεί πόλο ευαισθητοποίησης και συνάμα ασπίδα υπεράσπισης των δικαιωμάτων του παιδιού και ειδικότερα του δικαιώματος στη διαφορετικότητα.

Έτσι μέσα από τις μαθησιακές δραστηριότητες τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να αναγνωρίσουν τα δικαιώματά τους, να κατανοήσουν την έννοια του διαφορετικού, να ευαισθητοποιηθούν στο θέμα αποδοχής του διαφορετικού, να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και ομαδικότητας, να αναγνωρίσουν τη «διαφορετικότητα» μέσω παραμυθιών και άλλων καλλιτεχνικών έργων.

Παράλληλα τα παιδιά πρέπει να αντιληφθούν ότι τα δικαιώματα στηρίζονται στην υποχρέωση για σεβασμό των δικαιωμάτων των άλλων αλλά και στην υποχρέωση της οικογένειας και της κοινωνίας για στήριξη και φροντίδα του παιδιού σε ένα περιβάλλον ασφάλειας και αγάπης.

 

 

Στους πλανήτες των δεξιοτήτων παρέα με τον μικρό Πρίγκιπα-STEAM

Γενικά για το πρόγραμμα

Ο μικρός Πρίγκιπας φτάνει στα σχολεία των εταίρων του έργου από το γαλαξία. Ο καινούργιος μας φίλος, μας διηγείται τις εμπειρίες του από την επίσκεψή του σε άλλους πλανήτες, όπου υπάρχουν άνθρωποι που βασανίζουν τα ζώα και δεν τα αγαπούν, άνθρωποι που δεν γνωρίζουν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, κινδυνεύουν οι ίδιοι και άλλοι άνθρωποι, όταν περπατούν στο δρόμο ή βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητο ή οδηγούν ποδήλατο. Στο ταξίδι του ο μικρός Πρίγκιπας συνάντησε τον πλανήτη των εγωιστών ανθρώπων που δεν σέβονται τον πλανήτη που ζούμε, ούτε τους ανθρώπους γύρω τους που είναι διαφορετικοί. Τέλος επισκέφτηκε τον πλανήτη που δεν είχε νερό γιατί οι άνθρωποι το σπαταλούν και δεν μπορούσε να ποτίσει το αγαπημένο του κόκκινο τριαντάφυλλο.Ο μικρός πρίγκιπας απογοητεύτηκε πολύ από την συμπεριφορά των ανθρώπων και ζητάει τη βοήθεια των παιδιών για να τον βοηθήσουν να βρει μια λύση ώστε να αλλάξει η συμπεριφορά τους και να ζήσουν όλοι μαζί αρμονικά και αγαπημένοι.

Στόχοι

Η εφαρμογή εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων στο εφαρμοζόμενο πρόγραμμα Δεξιότητες 21+ έχει ως στόχο οι μαθητές να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες δουλεύοντας πάνω σε ένα πρόβλημα/πρόκληση, το διερευνούν και καλούνται να βρουν μία λύση σε αυτό μέσω μιας διαδικασίας υποβολής ερωτήσεων, έρευνας, ανάλυσης, εφαρμογής πληροφοριών και αξιοποίησης των δημιουργικών τους δεξιοτήτων.
Οι μαθητές/τριες να υιοθετήσουν σωστές οδικές συμπεριφορές, να καλλιεργήσουν δεξιότητες αυτομέριμνας, οδικής ασφάλειας και δεξιότητες αυτοπροστασίας, να αποκτήσουν θετική στάση σε θέματα αλληλοσεβασμού και διαφορετικότητας, να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές γύρω από το θέμα της κακοποίησης και της εγκατάλειψης ζώων συντροφιάς, να έρθουν σε επαφή με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία, STEM και εκπαιδευτική ρομποτική, μέσα από το κύκλο του νερού και την υδροδυναμική.
Η ενσωμάτωση των Νέων Τεχνολογιών στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, ώστε να προωθήσουμε την συνεργατική μάθηση, να καλλιεργήσουμε ψηφιακές δεξιότητες, να ενδυναμώσουμε την αλληλεπίδραση και την επικοινωνία μεταξύ των μαθητών από διαφορετικά σχολεία.
Να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/-ήτριες του Νηπιαγωγείου τις βασικές αρχές προγραμματισμού και της αλγοριθμικής σκέψης μέσα από τη μέθοδο STEM. Να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό, να διατυπώνουν ερωτήσεις και απαντήσεις μέσω πειραματισμού και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα.

Χρονοδιάγραμμα

Οκτώβριος-Νοέμβριος
Γνωριμία με το Μικρό Πρίγκιπα, γνωριμία μεταξύ των σχολείων εταίρων, συμμετοχή στην εβδομάδα του κώδικα.
Ο μικρός πρίγκιπας στον πλανήτη της αλαζονείας και του εγωισμού
Υποθεματική: Ανθρώπινα δικαιώματα-Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα
Τίτλος: «Πρόγραμμα ανάπτυξης αλληλοσεβασμού και διαφορετικότητας για παιδιά προσχολικής ηλικίας»

Δεκέμβριος-Ιανουάριος
Ο μικρός πρίγκιπας στον πλανήτη που δεν είχε νερό Υποθεματική: STEM / STEAM-Ρομποτική Τίτλος: «STE(A)M και εκπαιδευτική ρομποτική μέσα από το κύκλο του νερού και την Υδροδυναμική»

Φεβρουάριος-Μάρτιος
Ο μικρός Πρίγκιπας στον πλανήτη που βασάνιζαν και δεν αγαπούσαν τα ζώα Υποθεματική: Οικολογική συνείδηση Τίτλος: «Ομάδα Δράσης Μαθητών για την Προστασία των Ζώων Συντροφιάς (ΔΙΚΤΥΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗΣ)»

Απρίλιος- Μάιος
Ο μικρός Πρίγκιπας στον πλανήτη των παραβάσεων της οδικής κυκλοφορίας
Υποθεματική: Αυτομέριμνα, Ασφάλεια και πρόληψη-Οδική Ασφάλεια Τίτλος: «Οδική Ασφάλεια»

Ιούνιος
Δράσεις ανατροφοδότησης και διάχυσης στις τοπικές κοινωνίες.
Αξιολόγηση από παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς

Αποτελέσματα

Τα τελικά συνεργατικά προϊόντα θα είναι δημόσια στο Twinspace. Το έργο θα αναρτηθεί στα site των σχολείων. Θα γίνουν αναρτήσεις σχετικές στον τοπικό ηλεκτρονικό τύπο και διάχυση καλών πρακτικών με ενημερώσεις στους συλλόγους γονέων, στην τοπική κοινωνία και την εκπαιδευτική κοινότητα.
Θα παραχθεί το παρακάτω συνεργατικό ψηφιακό υλικό: Ψηφιακό λεξικό συναισθημάτων. Ψηφιακός οδηγός κυκλοφοριακής αγωγής. Ψηφιακός οδηγός για την προστασία των αδέσποτων. Ψηφιακά βιβλία παρουσίασης δράσεων από τις 4 θεματικές ενότητες.
Ψηφιακά πόστερ για τη διάχυση των μηνυμάτων στη τοπική κοινωνία.

 

Η σελίδα του έργου

https://twinspace.etwinning.net/197464/home

Δημοσίευση του έργου στο Paideia News

https://paideia-news.com/poed/2022/05/31/stoys-planites-deksiotiton-parea-me-ton-mikro-prigkipa-stem-skillslabs/

 

 

 

StemFables

 
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
Οκτώβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ K
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031